29 Ağustos 2014 Cuma

Facebook artık kullanıcıları rahatsız edici içerik karşısında uyaracak

Özellikle nihayet dönemlerde birçok kullanıcıdan gelen 'Sayfamda Irak ve Suriye'de yaşanan baş kesme görüntülerini görmek istemiyorum' şikayeti üzerine harekete geçen Sosyal Medya Sitesi Facebook, resimleri silmeyi reddetse de görüntülemeden evvel bir ikaz mesajı verileceğini açıkladı.

ABD merkezli bir müessese olan İnternette Aile Güvenliği Enstitüsü Başkanı Stephen Balkam BBC'nin sorularını yanıtlarken bu cin içerikler için en azından iki bariyer kurulması gerektiğini diyor.
"Öncelikle bütün resimi gizleyen bir ikaz penceresi olmalı. İkinci aşamada da kullanıcının laf konusu içeriğe erişmek için yaşını belirtmesi istenmeli" diyen Balkam, bu cin önlmleri aşmanın fazla basit olduğunu kabul etse de "En azından kullanıcı neyle karşılaşacağını bilecek" söylüyor.

Facebook'un yönetmelikleri

Facebook 2013'te Meksika'da yaşanan bir baş kesme olayının videosu için benzer bir uygulamayı sınırlı bir süre için yapmıştı.

Ancak daha sonra videonun 'şiddeti yücelttiği' sonucuna varan Sosyal Medya Sitesi Facebook yönetimi içeriği tamamen kaldırma kararı almıştı.
Facebook'un şiddet içeren resim ya da video paylaşımı politikası şöyle: "Şiddeti yücelten ve sadist eğilimlerle paylaşılan içerikler yasaklanır. Ancak şiddeti kınama ve mühim bir konuya dikkat çekme amaçlı paylaşımların önüne geçilmez."
BBC'ye konuşan bir Sosyal Medya Sitesi Facebook sözcüsü, "Sosyal Medya Sitesi Facebook'u kullanan kişilerden şiddeti kınamasını ve bildirmesini istiyoruz. ncak insanların dünyada yaşanan vahşiliklerden haberdar olması da gerek. Bunların arasında bir denge tutturmalıyız" söylüyor.

Çeviri hatası mı?

Facebook'taki duygulu içerikler nihayet olarak ismini İslam devleti olarak değiştiren Irak Şam Örgütü IŞİD örgütü taraftarı Rakka Medya Merkezi (RMC) adlı Sosyal Medya Sitesi Facebook sayfasında yer alan videove fotoğraflarla gündeme geldi.

Al Jazeera televizyon kanalından bir prodüktör içeriği Sosyal Medya Sitesi Facebook'a şikayet etse de Sosyal Medya Sitesi Facebook idaresi yönetmeliklerin ihlâl edilmediğini dedi.

BBC konuyla ilgili Sosyal Medya Sitesi Facebook'la temasa geçtiğinde de sözcü kararı savundu ve "Sayfa Irak Şam Örgütü IŞİD tarafından değil Suriye'deki muhalif gruplardan birisi tarafından yürütülüyor" diye söyledi.

'Terörist gruplar' olarak sınıflandırılan örgütlerin ve yapılanmaların Sosyal Medya Sitesi Facebook'u kullanmasına izin verilmiyor.

Ancak bahsi geçen sayfada 24 Ağustos tarihinde yer alan ve bir militanın ayağının altında kesilmiş bir kafayla poz verdiği resim için yazılanlar Sosyal Medya Sitesi Facebook'un kendi yönetmliklerini de ihlâl ediyordu.
Fotoğrafı paylaşanlar Arapça yazdıkları mesajda "Tabka havaalanında arkadaşlarımız öldü. Şimdiyse havaalanında çalışanların kafaları ayaklarımızın altında" diyorlardı.

Bu mesaj tercüme problemi yüzünden gözden kaçmış olabilir. Sosyal Medya Sitesi Facebook Microsoft tarafından desteklenen ve bazen vakit abuk sabuk çeviriler yapabilen bir tercume programı kullanıyor.
Sayfanın takipçileri de RMC'nin 2013'te çizgi değiştirdiğini ve artık Irak Şam Örgütü IŞİD'i desteklediğini diyor.
Facebook artık RMC sayfasını tamamen kapatmış durumda.

Uyarı mesajları

Ancak Sosyal Medya Sitesi Facebook'un sayısı 1,3 milyara ulaşan kullanıcılarını bu cin içeriklerden korumak için daha fazla gayret harcaması gerektiğini düşünenlerin sayısı giderek artıyor.
Oxford Üniversitesi'nden sosyal medya uzmanı Bernie Hogan, "Diğer sosyal medya siteleri bu problemi çoktan çözmüş durumda. Örneğin Reddit rahatsız edici içerikler için 'İşyeri için müsait değil' etiketini kullanıyor" söylüyor.

Hogan'a göre Sosyal Medya Sitesi Facebook da bu örnekleri takip etmeli ve kullanıcıların paylaşılan içerikleri etiketlemesini sağlamalı.






dünyanın internet haritası

Shodan isimli arama motorunun kurucusu olan ve kendini kartograf olarak tanımlayan John Matherly internet haritasını dünyayla paylaştı. Bugün için yaklaşık 14 milyar cihazın internete bağlandığı düşünüldüğünde uzun bir çalışmanın eseri olan haritada al renk internete bağlı cihazların en yoğun olduğu bölgeleri gösteriyor. Renk sarıya ve yeşile gittikçe internete bağlı cihazların sayısı da azalıyor.
Bu anlamda Avrupa ve Amerika 'de internetin yoğun olarak kullandığı göze çarparken, Türkiye 'nin haritada silik bir portre çizmesi de dikkatlerden kaçmadı. Çalışmasını gerçekleştirmek için internete bağlı cihazların her birine ping* gönderen Matherly bu şekilde internet ağını çözmeye ve haritayı ulaştırmaya çalışmış.

Çalışmanının 12 saatten az sürdüğünü belirten Matherly, haritaya ulaşmanın fazla da güç bir işlem olmadığını kaydetti.
Cisco'ya göre 2020 yılına kadar internete bağlı cihazların sayısı 20 milyarı bulacak.
(*) Ping: Ping programı, 1983 yılında Mike Muuss tarafından yazılmış bir programdır. Bir makineye genelde 32 baytlık bir ICMP pakedi gönderir ve aynı pakedin geri gelmesini bekler. Bu yalın program, birçok işe yarayabilir:
* Ping (echo) pakedi gönderilen makinenin o anda çalışmakta olduğunu teyid eder
* Ağın o anki paket yitik oranı hakkında bir bilgi verebilir
* Kaynak makine ile karşı makine arasındaki iletişimin süresini gösterebilir
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
  • 'Asker kaçağı dikkat, alternatif yol bak!'
  • Bakana 'saat kaç' sorusu doktoru işinden etti
  • Baba Ayvalıtaş: Büyük oğlum için endişeliyim
  • İstanbul Modern yıkılıyor mu?
  • Wing Google'ın yeni projesi

    Google X ekibinin iki yıldır üzerinde çalıştığı Wing projesi resmi olarak duyuruldu. Otonom yani insansız hava araçlarıyla (Drone) bir noktadan diğerine malzeme taşımayı amaçlayan Wing projesinin testleri Avustralya'da yapılmaya başlandı.

    Yeni projede amaç kendi kendine hareket edebilen insansız hava araçlarıyla kırsal bölgelerde malzeme taşımak. Projenin, ürün teslimatı ve benzeri alanlarda da kullanılabileceği düşünülüyor.
     BBC'nin haberine göre insansız hava araçları dikine kalkış yapabiliyor ve rakiplerinin aksine uçak benzeri yapılarıyla dikkat çekiyor. İstendiği zaman uçak, istendiği zaman helikopter gibi hareket edebilen Google'ın insansız hava araçları verilen komutlara göre kumanda edilmeden de görevlerini yerine getirebiliyor.
     Konuyla ilgili bir video da yayınlayan Google'ın Wing projesindeki araçları havada asılı kalarak taşıdıkları malzemeyi özel bir mekanizma yardımıyla yere indiriyor.
     Google'ın insansız hava araçlarının şimdilik doğal felaketlerde ilaç ve benzeri maddelerin taşınması için kullanılması planlanıyor. Ağırlıkları 8.5 kg olan insansız araçlar yaklaşık 10 kilogram ağırlığında malzeme taşıyabiliyor.
     Kısa bir süre önce online alışveriş devi Amazon, siparişleri insansız hava araçlarıyla vermeye başlayacağını duyurmuştu. Google'ın da bu alana yatırım yapması rekabetin artacağı anlamına geliyor. Ancak gerek ABD'de gerekse dünyada insansız hava araçlarının uçuş şartları ile ilgili düzenleme sayısı çok az. Bazı uzmanlar gerekli düzenlemelerin yapılmamasının bu cihazların uçuşlarının sorun oluşturabileceği uyarısında bulunuyor.

    Google'ın önemli ismi, Google+'ın neden ilgi çekmediğini açıklamak için garip bir yol seçti

    Google+, sosyal ağlara her ne kadar yenilikler getirmiş olsa da Google'ın tüm çabalarına rağmen Facebook'a yetişemedi. Bu durumu lehine çevirmenin yollarını düşünen Google'ın icra heyeti başkanı Eric Schmidt ise isim vermeden de olsa rakibine "limonlarla" saldırdı.

    Schmidt, Google+ hesabında yukarıda gördüğünüz karikatürü, şu sözlerle birlikte takipçileriyle paylaştı: "Rakiplerinizi yakalamaya çalışarak ancak küçük kazanımlar sağlarsınız. Bu, hiçbir zaman yeni şeyler oluşturmanıza katkıda bulunmayacaktır. Etrafınızda olup bitenleri anlamak önemlidir, ancak önde kalmanın en iyi yolu, insanların ihtiyaç duyduğu ürünler yapmaya lazer keskinliğinde hedef almaktır."
    Metinle birlikte paylaşılan resimde ise ciddi alkol problemleri olan bir topluluk resmediliyor. Resimdeki insanlar, daha ucuz "taze limonata" yerine "alkollü limonata"ya 5-10 kat fazla para ödemeyi tercih ediyorlar.
    Facebook'un bu paylaşımı ciddiye alıp cevap verip vermeyeceği ise merak konusu.

    Instagram Çöktü




    Atılan bu tweetlere Facebook’un aksine sessiz kalmayan Instagram yetkilileri yaşanan sorunu doğrulayarak bu kesintinin teknik bir problemden kaynaklandığını açıkladı.
     

    Sadece teknik sorun olarak yapılan açıklamanın detayı konusunda farklı yorumlar gelse de ortak düşünce Instagram’ın geçtiğimiz gün kullanıma sunduğu yeni servisi Hyperlapse adındaki video paylaşım özelliğinden kaynaklandığı yönünde. Bakalım Istagram bu kesintinin sebebini tahminlerin ortak noktası olan ve durulmasıyla birlikte bir anda oldukça fazla kullanıcı sayısına erişen Hyperlapse servisi konusunda mı yapacak. Bekleyip göreceğiz…

    Türkiye dahil olmak üzere dünyanın bir çok bölgesinden atılan “instagram çöktü”, “instagram’a ne oldu”, “Instagram is down” tweetleri ile geçtiğimiz haftalarda Facebook’da yaşanan panik sosyal medyayı bir kez daha sarmış durumda.

    28 Ağustos 2014 Perşembe

    Attığınız tweet'i kaç kişi gördü

    TWITTER ANALYTICS İLE TWEET'İNİZİN GÜCÜNÜ GÖRÜN
     Twitter'ın yeni servisi Twitter Analytics ise tam bu noktada kullanıcıların yardımına koşuyor. Atılan tweet'in kaç kişi tarafından göründüğü, kaç kişinin tweet'lere yanıt yazdığı, yine kaç kişinin tweet'inizde kullandığınız hashtag 'e tıkladığını görebiliyorsunuz.

     

    1- İzlenimler
     Attığınız tweet'in yanında üç farklı rakam göreceksiniz. İzlenimler bölümü altındaki rakam attığınız tweet'in kaç kişi tarafından görüntülendiğini gösteriyor. Diğer bir deyişle tweet'iniz hiç retweet veya favori almamış olsa bile, kaç kişinin bu tweet'i gördüğünü buradaki rakam gösteriyor.
     
    2- Ekileşimler
     Etkileşimler ise kullanıcıların bir tweet'le etkileşimde bulunduğu toplam sayıyı ifade ediyor. Yani atılan tweet üzerindeki retweet ve favori sayısı, tweet'inize gelen yanıtlar, profil fotoğrafınıza, kullanıcı adınıza ve hatta tweet'inizin altındaki 'Aç' butonuna tıklayanların toplamını bu bölümden öğrenebiliyorsunuz.
     
    3- Etkileşim Oranı
     Etkileşim oranı ise tweet'inizin aldığı tıklanmalar, retweet'ler, favoriler ve yanıtların toplamının söz konusu tweet'in toplam görüntülenme sayısına bölünmesiyle çıkan sonucu ekrana yansıtıyor.

    Twitter Analytics sayfasının hemen tepesinde bulunan bölümde ise son bir aylık tweet görüntüleme sayınız paylaşılıyor. 1 Ağustos-28 Ağustos tarihleri arasında toplamda attığınız tweet'lerin kaç kez görüntülendiğini öğrenebiliyorsunuz. Bir önceki ayla da kıyaslama yapan Twitter, geçen aya göre tweet'lerinizin bu ay daha fazla görüntülenip görüntülenmediğini raporluyor.
     

    5- Bugün atılan tweet'lerin toplam görüntülenme sayısı

    "TWEETLERİN" başlığı altında gün içinde attığınız tweet'lerin toplamda kaç kez görüntülendiği paylaşılıyor; bir ayda attığınız tweet'lerin ortalaması alınarak bugün ortalamanın altında kalıp kalmadığınız belirtiliyor.



     




    6- Grafik destekli etkileşimler
     Twitter Analytics sayfasının hemen sağ sütununda kalan Etkileşimler bölümünden grafik formatında tweet'lerinizle ilgili son bir aylık ayrıntılı rapora ulaşabiliyorsunuz.
     
    Tweet'inizin aldığı tıklanmalar, retweet'ler, favoriler ve yanıtların toplamının söz konusu tweet'in toplam görüntülenme sayısına bölünmesiyle çıkan sonucunu Etkileşim Oranı bölümü altında aylık olarak görebiliyorsunuz. Bağlantı Tıklamaları kısmında ise attığınız tweet'lerin içinde paylaştığınız link'lerin kaç kez tıklandığını yine aylık olarak öğrenebiliyorsunuz. Retweet ve Favoriler bölümünde ay içinde aldığınız retweet ve favorilerinizin toplamı ekrana yansıtılıyor. Yanıtlar kısmında ise attığınız tweet'e son bir ay içinde kaç kişinin yanıt verdiği paylaşılıyor.

    Twitter Analytics'e girmek için tıklayın.
    https://analytics.twitter.com/

    Türkiye’de internet yüzde 50′yi aştı

    Aynı yaş grubunda internet kullanımı da yüzde 48.9′dan yüzde 53.8′e yükseldi.
     İnterneti 2014 yılının ilk üç ayında hemen her gün veya haftada en az bir defa kullanan 16-74 yaş grubu düzenli internet kullanıcılarının oranı, 2013 yılında yüzde 39.5 iken, 2014 yılında yüzde 44.9′a çıktı.

     TÜİK verilerine göre, bilgisayar ve İnternet kullanım oranlarının en yüksek olduğu yaş grubu ise 16-24 olarak belirlendi. İnternet kullanım amaçları dikkate alındığında, 2014 yılının ilk üç ayında internet kullanan bireylerin yüzde 78.8’i sosyal paylaşım sitelerine katılım sağladı. Bunu yüzde 74.2 ile online haber, gazete ya da dergi okuma, yüzde 58.7 ile oyun, müzik, film, görüntü indirme veya oynatma yüzde 53.9 ile e-posta gönderme-alma takip etti.

    27 Ağustos 2014 Çarşamba

    Facebook, “yalan Haber” Paylaşanlar İçin Önlem Alıyor

     
    Popüler sosyal ağ platformu Facebook, yeni bir iyileştirme güncellemesi daha yayımlıyor! Clickbait yani Olta Haber’ler artık engellenecek!
     
    Milyonlarca kullanıcı sayısıyla günümüzün olmazsa olmazlarından biri haline dönüşen Facebook, yeni bir site güncellemesine daha hazırlanıyor. Haber akışlarının arasında yer alan ilgi çekici ve içeriklerle herhangi bir ilgisi olmayan başlık kullanarak reklam veren kullanıcıların işi artık zor.

    Clickbait yani türkçe anlamı Olta Haber olan paylaşımlar, kısa bir özet metni ve “gerisi için tıklayın” linkleriyle dikkat çekiyor. Kullanıcıların paylaşımlarının altına yapılan yorumlarda sıkça rastladığımız olta haberler, tıklanıldığı durumda alakasız internet sitelerine yönlendirilerek yerleştiren kişiye reklam kazancı sağlıyor.

    Facebook, hali hazırda bu türden paylaşımları görmek istemeyen kullanıcılarına, kapatma(çarpı) ikonuna tıklayarak “Bunu görmek istemiyorum” veya “X’den gelen bu tür reklamları gizle” seçenekleri sunuyor. Olta haberlerin yoğunluğu nedeniyle sayfa içeriklerinin kalitesiz bir hal almasından ve dolayısıyla kullanıcı kaybetmekten korkan Facebook, Clickbait’lerin engellenmesi için yeni bir güvenlik güncellemesi getireceğini duyurdu.

    Kullanıcılarını değerli ve değersiz olarak ayırmak isteyen popüler sosyal ağ sitesi, olta haberlere tıkladığında hemen Facebook’a geri dönen kullanıcıları “değerli”, yeni açılan reklam içerikli sayfada uzun süre kalan kullanıcıları ise “değersiz” olarak belirleyecek.

    Tık hırsızlığı için paylaşılan olta haberlerin kaldırılmasında ise, yorum ve beğeni sayısının fazlalığına bakılacak. Haber akışını daha kaliteli bir hale getirmeye çalıştığını paylaşan Facebook, işe bugün itibariyle başlayacak.

    26 Ağustos 2014 Salı

    Apple Volume Purchase Türkiye’de


    Apple’ın şirket ve kurumlara yönelik hizmeti Volume Purchase Program (VPP); aralarında Hollanda, İsveç, Singapur, Hong Kong, Tayvan’ın da bulunduğu 15 ülke ile birlikte Türkiye’de de kullanıma sunuldu. Eğitim ve iş dünyası için iki ayrı kategoride sunulan hizmet, Apple’ın uygulama ve dijital kitapları indirimli fiyatlarla ya da ücretsiz olarak kullanma-dağıtma imkanı sağlıyor. Servisin Türkiye'ye geleceği hakkında ilk resmi duyuru, Temmuz ayında yapılmıştı.
     
    Daha önce ABD, Kanada, İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Yeni Zelanda, Avustralya ve İspanya’da hizmet veren servisin genişleme konulu ikinci aşamasında Türkiye’ye gelmesi, Apple’ın Türk pazarına verdiği önemi ve fırsatları değerlendirmek istediğini de ortaya koyuyor. Peki VPP’nin detaylarında neler var?


    Tabletli eğitim yaygınlaşabilir

    VPP, iPad ile eğitimin yaygınlaşması yönünde önemli bir avantajı eğitim kurumlarına sunuyor. Uygulama mağazalarından toplu satın alımlarda indirim sağlayan hizmet, sadece App Store’u değil Mac App Store’u da kapsıyor. Böylelikle Mac bilgisayarlara da avantajlı fiyatlarla uygulama ve dijital içerik sağlamak mümkün oluyor. Örneğin 20 Mac uygulaması satın alındığında toplam bedelin yüzde 50’si tutarında ödeme yapılıyor

    PlayStation Network Hack'lendi

    52 milyonu aşkın aktif kullanıcıya sahip Sony’nin çevrimiçi eğlence ağı PlayStation Network (PSN), hacker’ların saldırısına uğradı. 24 Ağustos Pazar günü gerçekleşen DDos saldırısı sonrasında sunucular kapatılırken Sony mühendislerinin sorunu gidermek için aralıksız çalıştığığı resmi olarak açıklandı.


    Hacker saldırısı sonrasında PlayStation Blog’tan ‘şimdiye kadar hiçbir kişisel bilgisinin Hacker’lerin eline geçmediği’ yönünde açıklama geldi. Sunucular 25 Ağustos sabahı yeniden açıldı ve kullanımda saat 14:00 itibarıyla herhangi bir sorun yaşanmıyor.

    PlayStation 3, PlayStation 4 ve PS Vita kullanıcıları, uzun süre çoklu oyuncu modlarına erişemezken Oyun severler, PSN'e girmeye çalıştığında ise ‘PSN bakım aşamasında’ diye bir uyarı ile karşılaştı. Sorun, tüm dünyadaki PlayStation severlerin adeta ‘oyun oynayamamasına’ neden oldu.